در مدیریت مالی شیر صفت باشیم


عضو نمیشی؟


نام کاربری
رمز عبور

:: رمز عبور یادت نیست!؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

ویژگی شیر این است که شکار خوبی می کند و هیچ گاه تمام شکار خود را نمی خورد و قسمتی از آن را می گذارد. شیر می تواند به نوعی مدیر مالی خوبی باشد. به فکر درآمد زیاد و شکار بزرگ است ولی در این فکر نیست که خودش را اسیر و پایبند خورده ریزهایش بکند. این اسراف نیست، بخشش است و برای خود ارزش قائل است که با خود می گوید من کارهای مهم تری دارم. ما چطور؟ ما انسان هستیم، اشرف مخلوقات. اشرف مخلوقات یعنی قرار است من بهترین ها را داشته باشم، بهترین ها را بخورم، بهترین ها را خداوند آفریده برای من. اگر من خودم را دست کم بگیرم و راضی شوم که لقمه نانی در بیاورم که سیر شوم دیگر این فرصت را نخواهم یافت که اشرف مخلوقات شوم. وقت اینکه به دیگران خیر برسانم یا مانند یک عقاب در اوج باشم و پرواز کنم و از زنده بودن خود لذت ببرم و زندگی را زندگی کنم نخواهم داشت. آن وقت تمام فکر و برنامه ی من فقط زنده بودن خواهد بود و این زنده بودن یعنی بودن و نبودن مان در این دنیا فرقی نمی کند و زمانی که از این دنیا هم برویم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. ولی انسان واقعی کسی است که اگر روزی از این دنیا رفت باز هم تاثیر او باقی باشد.

نوع تفکر ما در خصوص مدیریت مالی باید طوری باشد که به کم قانع نباشیم. نه این که طمع داشته باشیم، بلکه طوری برنامه ریزی کنیم که هم خودمان در رفاه باشیم و هم به دیگران خیری برسانیم.

اگر از جایی که هستیم و آنچه که داریم راضی نیستیم یعنی تاکنون مسیر را اشتباه آمده ایم. پس اگر سال ها هم همین مسیر را برویم همین جا خواهیم بود. بنابراین برای جای دیگر بودن و چیز دیگر داشتن باید طور دیگر فکر کنیم و مسیر دیگری را در پیش بگیریم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: چند نفر تا حالا خوندن : 559
|
امتیاز نوشته : 1
|
امتیازدهندگان : 1
|
کل امتیاز : 1
نگارنده : مهدی یاسایی
تاریخ : دو شنبه 11 آذر 1392
مطالب مرتبط با این پست